Vicon Rotex Combi 700 - 800

Echte dubbeldoelwagens met een geweldige capaciteit. Een nieuw tijdperk is aangebroken!  

Dubbeldoel opraapwagens

De nieuwe Vicon Combi wagens hebben een capaciteit van meer dan 80 m³. De Rotex Combi 700 en 800 bieden een groot aantal unieke eigenschappen, waarmee een nieuw tijdperk in dubbeldoel opraapwagens is aangebroken: denk hierbij aan de innovatieve MaxiFlow pick-up met hydraulische aandrijving, IsoBus bedieningssysteem, nieuw zwaar uitgevoerde tandwielkast en een uitzwenkbaar messen-frame. De dubbele DBD bodemketting zorgt samen met de 2-speed tandwielkast voor een snelle uitvoer van het materiaal. Standaard is de wagen voorzien van een laad- en losautomaat en een hydraulisch voorschot, voor het losmaken van de kanten tijdens maïshakselen. 
De Voordelen:

  • MaxiFlow pick-Up ongestuurde pick-up voor een soepele en onderhoudsvrije gewas doorstroom.
  • Hydraulische aandrijving van de pick-up met middenophanging.
  • Tanden gerangschikt in V-vorm voor een gelijkmatige invoer van het gewas.
  • Hoge capaciteit invoerrotor, doordat rotor dicht op pick-up is geplaatst.
  • Diameter van de rotor is maar liefst 800mm.
  • Snijsysteem met 40 messen, die in één beweging in twee groepen kan worden geschakeld.
  • Gebruiksvriendelijk, doordat de het messenframe volledig naar buiten kan zwenken.
  • ISOBUS Bediening.
  • 24 tons geveerd ADR boogie tandem.

Technische Gegevens:

  Laad Capaciteit Laad Capaciteit DIN Pick-Up
700 72,8 m³ 36,4 m³ 2,10 m
703 70,4 m³ 35,2 m³ 2,10 m
800 83,4 m³ 41,7 m³ 2,10 m
803 81,0 m³ 40,5 m³ 2,10 m
Rotex Combi 803

MaxiFlow Pick-Up

  • De nieuwe MaxiFlow pick-up is hydraulisch aangedreven, waardoor de pick-up kan functioneren met een middenophaning.
  • De middenophanging van de pick-up zorgt voor een geweldige bodemaanpassing.
  • De hydraulische pick-up zorgt voor een betere vermogensoverdracht dan bij een traditionele aandrijving. 
  • De MaxiFlow pick-up is ongestuurd, wat resulteert in een onderhoudsvrije pick-up, een soepele werking en gering geluidsniveau. 
  • Dankzij de ongestuurde tanden, geplaatst in een V-vorm, in combinatie met de standaard geplaatste kortgewasrol, wordt het gewas perfect verdeeld en verplaatst richting de rotor.
  • Bij een eventuele blokkage, kan de pick-up hydraulisch worden teruggedraaid vanuit de trekkercabine (eenvoudig en veilig).
  • Een overdrukventiel in de hydraulische aandrijving beveiligt de gehele pick-up tegen overbelasting of schade. 
  • De invoersnelheid van de pick-up kan worden ingesteld vanaf de trekkercabine. Op deze manier kan de invoer worden aangepast aan de omstandigheden van het product. Voornamelijk in het najaar met kort en nat gras is een hogere invoersnelheid gewenst.

Sterk Rotor Ontwerp

  • 25mm brede sterke tanden zorgen voor een goede doorstroming van het gewas, zonder dat het gras gaat "vermoessen".
  • Hoge capaciteit invoer met 800mm diameter rotor.
  • Snijsysteem met 40 messen.
  • Theoretische snijlengte van 38mm.
  • Individuele messenbeveiliging.
  • De grote rotor van 800mm wordt aangedreven door een zware Heavy-Duty onderhoudsvrije tandwielkast. 
  • Gebruiksvriendelijk - het messenframe kan volledig naar buiten zwenken, zodat de messen gemakkelijk uitgenomen kunnen worden.

Boogie Tandem

  • 4 tons hydraulische knikdissel, robuuste en betrouwbare constructie, daardoor uitermate geschikt voor de maïsoogst.
  • De hydraulische knikdissel zorgt voor een ruime bodemvrijheid van 70cm.
  • Het sterke en stabiele 24t ADR Boogie Tandem zorgt voor een veilig en snel transport. Daarnaast is het tandem uitermate geschikt tijdens zware omstandigheden op het veld.
  • De Rotex Combi is voorzien van een parabool geveerd tandem met 4-punts platte veren.
  • Laag trekpunt van het tandem. Ophanging van tandem ligt lager dan de wielassen. Hierdoor ontstaat het zogenaamde kruiwagen effect, waardoor de T-Rex uiterst licht trekt.
  • Standaard is de wagen voorzien van hydraulische remmen met 700/50R 26.5 banden. Het is ook mogelijk om 800mm brede banden en luchtberemming te monteren.
  • Langere levensduur dankzij grotere, overgedeimensioneerde lagers.
  • De Rotex Combi is standaard uitgevoerd met een gedwongen besturing met 2 stuurcilinders. Eenvoudig uitlijnen van de banden zonder extra kosten. Regelmatig uitlijnen betekent minder bandenslijtage.
  • 420 x 180 remtrommel, zodat snelheden mogelijk zijn tot 60 km/h.

Snel Lossen

  • De zware dubbele DBD bodemketting wordt hydraulisch aangedreven, waardoor een variabele snelheid mogelijk is. 
  • De hydraulische aandrijving zit in het midden bevestigd, zodat de krachten goed worden verdeeld naar beide kanten.
  • De bodemketting wordt automatisch verschoven tijdens het laden via een automatische los- en laadfunctie.
  • De Rotex Combi kan erg snel en efficiënt lossen. De grote doorlaat, de klep die ruim open kan en de variabele snelheid zorgen hiervoor. 
  • De sensor gestuurde achterklep werkt hydraulisch. De achterklep wordt mechanisch gesloten en via twee sensoren wordt een signaal gegeven op de bedieningsterminal in de trekker. 
  • De Rotex Combi kan worden uitgerust met 3 grote walsen, die worden aangedreven door een onderhoudsvrije aandrijfkast. 
  • De voorzijde van de wagen is voorzien van gladde beplating, voor een soepele doorstroming van het gewas. De overige bakopbouw is voorzien van gegalvaniseerde, gepoedercoate profielwanden. 

ISOBUS Bediening

De Vicon Rotex Combi wagens zijn volledig ISOBUS gecertificeerd. Dat betekent dat ze direct kunnen worden bediend door een ISOBUS-trekker zonder dat een extra bedieningsterminal nodig is. De onderstaande terminals kunnen ook worden geleverd met de Rotex opraapwagens. 

De IsoMatch Tellus GO bedieningsterminal

  • De IsoMatch Tellus GO is een universele ISOBUS terminal. De multifunctionele terminal is ontwikkeld voor snelle en simpele controle van ISOBUS werktuigen en geeft de gebruiker een klant specifieke ervaring voor een efficiënte werking van werktuigen en taken.
  •  De terminal is voorzien van een automatische laad- losfunctie. Daarnaast kunnen de snelheden van de pick-up en bodemketting variabel worden ingesteld.
  • Dankzij het toenemende aantal functies die worden toegevoegd op werktuigen, zoals camera’s, kan de chauffeur de wagen bedienen via het bovenste scherm en kan hij/zij zien wanneer de wagen vol is via de camera op het onderste scherm.
  • Met de IsoMatch Tellus GO geeft u controle over alle functies vanuit de cabine,  zichtbaar op een groot en duidelijk digitaal display. De IsoMatch Tellus GO houdt toezicht en bedient alle belangrijke functies, en uiteraard is alle relevantie informatie zichtbaar in een oogwenk.

IsoMatch Tellus bedieningsterminal

  • De IsoMatch Tellus is een unieke terminal met twee beeldschermen. Het 31 cm grote, eenvoudig te bedienen touchscreen is ergonomisch in gebruik en ontworpen voor lange werkdagen.
  • De terminal is voorzien van een automatische laad- losfunctie. Daarnaast kunnen de snelheden van de pick-up en bodemketting variabel worden ingesteld.
  • Dankzij het toenemende aantal functies die worden toegevoegd op werktuigen, zoals camera’s, kan de chauffeur de wagen bedienen via het bovenste scherm en kan hij/zij zien wanneer de wagen vol is via de camera op het onderste scherm.
  • Een andere mogelijkheid is om de bediening van de wagen via het bovenste scherm te doen en de trekker functies in het onderste scherm te laten zien.